30 най-добри храни за здрави зъби и венци

Зъбите са изключително важни! Затова много хора се грижат добре за тях. Четкане, чистене с конец, изстъргване на езика, използване на вода за уста. Устната кухина в важна част от нашето тяло и затова се грижим много, но въпреки всичко се появява кариес или венците ни страдат. Питаме се защо? Отговорът може да се крие в хладилника! Изненадващо или не, но разликата между здравата усмивка и честото посещение при зъболекаря може да се крие в начина на хранене. Дори и при перфектна рутинна хигиена на устната кухина, може да е трудно да поддържате здравите си зъби, ако не внимавате какво ядете. Има огромно количество храни и напитки, които увреждат зъбите ни, но има и такива, които могат да дадат голям тласък на оралното здраве, от преодоляване на пародонтални заболявания, до освежаване на дъха и избелване на зъбите.   Храни, богати на калций и фосфор   Зъбният емайл е, добре, минерали. Различните кисели храни и напитки могат да причинят ерозия на емайла, така че за да направите зъбите силни отново, трябва да върнете някои минерали и да се опитате да възстановите загубеното. Основните са калций и фосфор. Тези елементи са градивните елементи на емайла и консумацията на храни, богати на тях, е необходимост, ако искате да запазите зъбите си здрави и здрави.   * Най-добри източници (калций) - кисело мляко, сирене (твърдо, зряло), морски дарове, мляко (ниско съдържание на мазнини), тофу, бадеми.   * Най-добри източници (фосфор) - тиквени семки, риба, бразилски орехи, червено месо, яйца, тофу, бульон.   Твърди, хрупкави храни с високо съдържание на вода   Твърди, хрупкави храни, които съдържат много вода, са чудесни за вашите зъби. Първо, дъвченето произвежда повече слюнка, която е най-добрият природен неутрализатор на бактериите. Второ, текстурата на тези храни ги прави естествено абразивни, така че те внимателно търкат и почистват повърхностите на зъбите, премахват плаката и частици от храната. Трябва да са сурови плодове и зеленчуци.   * Най-добри възможности: целина, ябълки, краставици, моркови   Храни, богати на витамин D   Витамин D е от решаващо значение за цялостното ви здраве, но наистина е важно, ако искате и здрави зъби. Основната причина е, че помага на тялото ви да абсорбира по-добре калция.   * Най-добри източници: слънчева светлина (не можете да ядете слънчева светлина, но тя все още е най-добрият естествен източник на витамин D), риба, жълтъци, масло от черен дроб на треска.   Храни, богати на витамин С   Витамин С е мощен! Той може да укрепи кръвоносните съдове и да намали възпалението, което може да помогне на венците да останат по-здрави. Витамин С е необходим и за производството на колаген, ключов протеин, който ви помага да се борите с пародонтоза. Без витамин С вашите венци стават чувствителни и по-податливи на бактериите, причиняващи пародонтоза.   * Най-добрите източници: чушки, портокали, киви, ягоди, броколи.   Храни, богати на антиоксиданти   Когато става дума за техните ползи за здравето, антиоксидантите са напрали голяма популярност. Как помагат на устата ви да остане здрава? Антиоксидантите се борят с бактериите, които причиняват възпаление и пародонтоза. Те помагат за защита на венците и другите тъкани от увреждане и бактериална инфекция.   * Най-добри източници: ябълки, плодове, грозде, стафиди, ядки, боб   Храни, съдържащи пробиотици   Когато става въпрос за бактерии в тялото ви, има тонове на добри и лоши бактерии. Пробиотиците са едни от най-добрите. Тук са необходими повече изследвания, но вече има доказателства, че пробиотиците могат да помогнат за намаляване на плаката и за насърчаване на здрави венци.     Храни, богати на антоцианини, аргинин и полифеноли Има много други елементи, които могат да бъдат полезни за оралното здраве. Необходими са повече изследвания, но някои от най-обещаващите кандидати са антоцианини (които могат да предотвратят прикрепването на плака към зъбите и да се борят с рака на устната кухина), аргинин (важна аминокиселина, която може да наруши образуването на плака и да намали вероятността от образуване на кухини) и полифеноли (които могат да забавят растежа на бактериите, водещи до плака, предотвратяване на заболявания на венците, кухини и лош дъх). * Най-добри източници (антоцианини) - плодове, грозде, череши, сливи, патладжан * Най-добри източници (аргинин) - месо, соя, ядки * Най-добри източници (полифеноли) - чай ​​(черен и зелен), плодове, ленено семе, какао 30 от най-добрите храни за здрави зъби и венци Досега прегледахме защо вашата диета е важна за вашите зъби и за някои от основните науки за връзката между оралното здраве и това, което ядете. Остава да ви дадем пълния списък с някои от най-добрите храни за устата си. Така че, ето го! (Или можете да кликнете тук, за да видите 25-те най-лоши храни и напитки за вашите зъби и десни.) 1) Сирене Харесвате ли чедър? Той е богат на калций. Освен това, сиренето понижава нивото на киселината в устата, което плаката мрази. Нещо повече, дъвченето на твърдите сирена увеличава производството на слюнка, което отмива някои от бактериите в устата. 2) Мляко Заедно с водата, млякото е най-доброто питие, когато става въпрос за зъбите. Той е богат на калций и други важни елементи. Млякото също така намалява киселинните нива в устата, което спомага за борбата с кариеса.   3) Вода Водата помага да се измият частиците храна и поддържа високи нива на слюнката. Слюнката всъщност е най-добрата защита на устата ви срещу кариес, защото съдържа протеини и минерали, които естествено се борят с плаката и ако хидратирате тялото си достатъчно, шансовете за здрави зъби се повишават. 4) Зеленолистни зеленчуци (спанак, броколи, кейл) Зеленолистните зеленчуци са богати на калций, фолиева киселина и много важни витамини и минерали, които обичат зъбите и венците. 5) Риба (мазни риби, дива сьомга, риба тон) Богата на минерали и важни витамини като витамин D, рибата е важна част от всяка диета, която е подходяща за зъбите. 6) Месо Повечето меса са страхотни за вашето орално здраве. Те съдържат някои от най-важните хранителни вещества, споменати по-горе. Червеното месо и субпродукти от месото са особено полезни. 7) Черен и зелен чай Помислете за полифенола! Известно е, че полифенолите намаляват бактериите и токсичните продукти на бактериите в устата. Чаят също е богат на флуорид, което е добре позната необходимост за здравите зъби. Най-добре е да го пиете като неподсладено без захар и дори мед. 8) Ядки Ядките са пълни с ползи за здравето на зъбите. Те са с много важни елементи като калций и фосфор. Особено полезни са бадемите, бразилските орехи и кашуто, които спомагат за борбата с бактериите, които водят до кариес. 9) Дъвка Дъвката подобрява производството на слюнка, измива бактериите и частиците от храната. 10) Червени боровинки (пресни) Богат на полифенол (точно като чай), който предпазва от плака.   11) Портокали Повечето цитрусови плодове са наистина кисели, което не е добро за вашите зъби, но портокалите са най-малко кисели от всички и имат всички ползи за здравето, които можете да очаквате от плодовете. 12) Ягоди Ако искате съвършени зъби, по-добре обичайте ягодите! Те съдържат витамин С, антиоксиданти, а също и ябълчена киселина, която дори естествено може да избели зъбите. 13) Кисело мляко Киселото мляко е пълно с калций и пробиотици, които предпазват устната кухина от заболявания на венците и дори лош дъх. 14) Моркови Морковите са толкова вкусни и пълни с тонове от най-важните минерали и витамини, които заслужават специално споменаване. Нищо чудно, че Бъгс Бъни има перфектни зъби.:) 15) Ябълки Една ябълка на ден ще държи зъболекаря далеч? Вероятно не, но със сигурност ще помогне. Той е пълен с ключови хранителни вещества и витамини. 16) Чесън Алицинът, който се съдържа в чесъна, има силни антимикробни свойства. Така че, това ви помага да се борите с кариеса и особено пародонтозата. 17) Джинджифил Джинджифилът е невероятен в много отношения. Когато става въпрос за орално здраве, може да освежи дъха ви и да попречи на растежа на бактериите. 18) Цели зърна Консумацията на цели зърна (овесена каша, кафяв ориз) намалява риска от заболяване на венците. 19) Круши За разлика от много кисели плодове, суровите круши са добри при неутрализирането на киселини, което ги прави перфектна закуска по всяко време.   20) Киви Кивито има една от най-високите концентрации на витамин С. 21) Лук Когато се консумира суров, лукът има мощни антибактериални свойства, особено срещу някои от бактериите, които причиняват заболявания на венците. 22) Гъби шиитаке Тези вкусна азиатска екстра е кошмар за плаката. Тя съдържат лентинан, естествена захар, която нарушава образуването на плака на зъбите. 23) Целина Целината е толкова добра за зъбите, че си струва да се спомене. В много отношения това е перфектната закуска за добро оралното здраве 24) Соя Диета, която включва соя, може да помогне за насърчаване на здрави венци. 25) Уасаби Усабито спира бактериите да не се залепват за зъбите. 26) Семена от сусам Високо съдържание на калций и много ефикасно при пречистване на плака от зъбите ви. 27) Сладки картофи Здравословната доза от витамин А ще направи много добри неща за вашия емайл и венците. 28) Стафиди Стафидите дори се появяват като лоши за влиянието им върху зъбите. Въпреки това, те са източник на фитохимикали като олеанол, които могат да убият бактериите, причиняващи проблеми на зъбите. Те също са богати на антиоксиданти. 29) Черно кафе Още по- голяма изненада! Въпреки това, поредица от неотдавнашни проучвания показват, че черното кафе може да предпази зъбите ви от кариес и всъщност да помогне за борбата с плаката. Разбира се, кафето трябва да е черно и неподсладено. 30) Червено вино Чакай малко! Не ни ли казваха стотици пъти да избягваме червено вино, за да защитим зъбите си? Е, да… и не! Според проучване в Journal of Agricultural and Food Chemistry, чаша червено вино може да има силно антимикробно действие срещу  причиняващите кариес бактерии.  
back